Jobb

Idag gjorde jag mitt första pass som vikarie på fritids! Det var lite läskigt och nervöst, nya saker ni vet. Men det gick bra. Fick vara rastvakt och gå med en grupp till idrotten och ta med en annan grupp tillbaka samt flytta lite papper i pärmar och hålla koll på fri lek. Det blev bara 2.5 timmar men det är ju mer än inget. Skönt att inte börja med så mycket heller, så man får känna på lite hur det är först.

Att jobba med barn är väl inte någon favoritsysselsättning, men det är alldeles säkert lärorikt och givande. Nya erfarenheter är alltid bra! Men lön är väl det bästa, hehe.

Förövrigt verkar jag få hela nio veckors jobb i sommar! Har inte skrivit på något än så det är inte helt klart, men innan jag skriver på ska jag kolla att jag kan ta ledigt någon dag om det behövs. Nio veckors jobb betyder ju knappt någon ledighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0